onsdag 12 maj 2010

Stort projekt, del 3



Nu har jag kommit ännu en bit på vägen.
Förra gången blev det bara några få saker.
Men idag handlade jag resten.
Har bestämt mig för vilka färger jag ska ha med lite goda råd från några kollegor.
Vad sägs om guld och gardenia (ljus beige) i arbets-/gästrum, samt tulpan (mörk lila) och sockervadd (ljus rosa) i sovrummet.
Den enda färgen jag hade spikat själv var guld, den skulle jag bara ha på en vägg.

De senaste dagarna har jag hållit på med spackel och annat grundarbete.
Tråkigt och tidskrävande.
Då är nog själva målandet en dans på rosor i jämförelse.

Samtidigt håller jag på att röja i skåp och garderober.
Gör mig av med mycket gammalt som jag haft bara av gammal vana.
Ska designa om båda rummen med helt annan interiör och gardinuppsättningar.
Nu när jag hållit på ett tag får jag massor av idéer i huvudet på hur jag vill ha det.

Så gammalt åker alltså ut och myrorna kommer på fredag.
Skulle skaffa banankartonger, men det var svårare än jag trodde.
Vill man ha såna från affärerna får man komma på morgonen och inte som jag gjorde, efter jobbet.
Men så slog mig tanken att det faktiskt finns en grönsakshandlare på torget.
Jag frågade om jag kunde få några och dom gav gladeligen bort ett gäng.
Dom hjälpte även till att packa dom åt mig så jag lättare kunde bära dom hem.
Jag blev nöjd och dom blev glada.
Perfekt combo :)



Inga kommentarer: