tisdag 25 maj 2010

Nytt till hemmet


'
Tog en liten brejk i målandet.
Behövde komma ut lite trots regnet.
Samt fylla på skafferiet.
Lite extra målarattiraljer på Clas Ohlsson.
Behöver mer maskeringstejp.
Jag behöver tejpa om pappret som täcker golvet, det har släppt hela vägen runt.
Måste skydda golvet ordentligt innan jag fixar listerna.
'
Hittade spegeln som jag skulle vilja ha i sovrummet.
Perfekt färg och just med en sån där mafferam som jag är på jakt efter.
Det som kan bli lite besvärligt är storleken.
Den kan bli lite för stor.
Måste mäta lite och se om det går.
Isåfall får den komma hem till mig.
Annars fortsätter sökandet.
'
Men en liten investering gjorde jag iallafall.
Det första nya till sovrummet.
Jag är lite svag för kuddarna på Indiska.
Och idag hittade jag ett par som var helt perfekt i färgerna.
Rosa och lila.
Kunde inte motstå.
Dessutom var dom på rea.
Man ska väl ha tur nån gång.
'

'

Inga kommentarer: