torsdag 27 maj 2010

På Söder


'
Träffade min kompis M i stan.
Vi har inte setts sedan jag var uppe och hälsade på i Dalarna förra midsommar.
Vi tog oss upp på Söder.
Vi var först förbi Stalands där jag beställde min nya bäddsoffa.
Jag hinner precis få den innan fabriken stänger för sommaren.
'
Sedan satte vi oss på restaurang Mesogios på Åsögatan.
En ganska nyöppnad restaurang där det serveras medelhavsmat med störst fokus på grekisk/italiensk mat.
Fraicha lokaler, trevlig personal, god service och god mat.
Vi åt röding ocg drack ett italienskt vitt vin.
Priserna är ganska hyfsade, man blir inte ruinerad.
'
Sedan tänkte vi ta oss en drink i Skrapans bar 'Och Himlen Därtill' på 25'e våningen.
Utsikten där uppe är bedövande.
Särskilt när det är så strålande väder som det var igår.
M var inte så imponerad av utsikten eftersom hon jobbade på 24'e våningen i många år på den tiden Skatteverket rådde över byggnaden.
Det var dock fullt i baren och vi ville inte stå och ta en drink så vi åkte ner igen och började promenera mot stan.
Vi ratade många barer längs vägen, men till slut satte vi oss ner på Pickwick's på Drottninggatan.
Inte för att stället var så mycket annorluna än alla andra barer, men vi var ganska trötta i fötterna och ville sätta oss.
Jag testade en mojito som jag egentligen inte gillade efter att jag druckit en sån när jag var på en bar i New York, men jag tänkte att jag ville ge den en chans till.
Och den här gången föll den bättre i smaken.
Riktigt god var den.
Så det blir nog fler mojitos i framtiden.
'
Jag följde M tillbaka till hennes hotell.
En skön kväll, men ganska kylig.
Tacksam för att komma bort från målarburkarna några timmar.
'

'

'

Inga kommentarer: