lördag 30 maj 2009

Konstkommersen i Montmartre



Här står konstnärerna på rad för att sälja sina allster.
Många är väldigt proffsiga.
Men det är en riktig turistfälla.



Man kan ändå inte låta bli att gå dit.
Det har sin charm.
Kanske lite för mycket turister.
Det finns en del lite mindre seriösa konstnärer också.
Det är silhuettklippning.
Det tar ett par minuter och det ska dom ha kring 20-25 EUR för.
Ingen dålig timpenning.
Så är det karikaturtecknarna.
Och så finns det dom som går omkring med ett skissblock för att teckna av folk.
Det verkar som många konstnärer har sin atelje på plats.
Dom sitter iallafall och skapar där.



Som den här mannen som sitter och ritar med tusch...



...medan här målas det med en spade.



Humor!? Eller seriöst!?



Här prutade jag till mig ett par tavlor som passar bra i mitt kök.
Jag vet inte om jag är lurad.
Men eftersom jag gillar tavlorna så måste jag väl se mig själv som en vinnare.

Inga kommentarer: