onsdag 29 september 2010

Modernt gammaldags


'
Satte mig ner på ett trottoarkafe.
Tog en café au lait.
Satt en stund och kollade in förbipasserande och andra händelser.
Tex hur man dubbelparkerar.
Intressant fenomen.
Lite svårt för den som parkerat innerst när dom ska ut.
Då blir det till att jaga runt för att hitta ägaren till dubbelparkeraren.
'
Brukar passa på att besöka toa innan jag går.
Inget undantag idag.
Men toaletten var däremot ett undantag.
Jag öppnade dörren och hittade ett hål i golvet.
Trodde först det var herrarnas.
Tittade ut och kollade på servitören.
Han nickade och log lite.
Jag gick in.
Trångt som attan.
Dörren gick inåt.
Fick kliva upp för att kunna stänga dörren.
Det var en modern variant som man kunde spola.
Men jag har inte sett såna toaletter sen jag var i Ankara på 70-talet.
Mycket roligt klotter på väggarna.
'

'

Inga kommentarer: