söndag 12 september 2010

Stickat


'
Under hela åttitalet stickade jag som en tok.
Det var poppis att sticka.
Och det var jätteinne med stickade tröjor.
Jag kommer ihåg alla läckra sticketröjor dom hade i TV-såpan Falcon Crest.
'
Dessutom sydde jag de flesta av mina kläder.
Det var då jag vägde ungefär likadant hela tiden.
Men sedan vikten börjde pendla åt olika håll, mest uppåt, så lade jag av med att sy.
Tyckte inte det var lika roligt längre.
'
Men att sticka tycker jag fortfarande är roligt.
Tyvärr har jag svårt för det nu för tiden.
Tack vare allt arbete framför datorerna som gör att jag har ont i axlar och händer.
Har gett mig in på några större projekt, men har blivit tvingat att ge upp efter ett tag pga smärtor, mest i händerna.
'
Men då och då köper jag på mig några härvor och stickar något enkelt som går snabbt och inte är så tungt.
I fredags hittade jag ett mjukt och härligt garn med små bollar på.
Det blir nog ett par sköna halsdukar till vintern.
Det är liksom vad mina armar kan tolerera.
'

'

Inga kommentarer: