tisdag 7 september 2010

Stort paket


'
Var på In & Finn igen.
Tänkta jag skulle kolla lite närmare på den spegeln som är en storlek större än den jag ville ha.
Jag har letat högt och lågt men hittar inget som passar.
En ramaffär på Sveavägen gör reklam i sitt fönster att man kan specialbeställa spegel och få den i exakt önskad storlek.
Men vad kostar den?
Jo, 4500 i den storlek jag önskar.
Lite väl dyrt.
'
Gick bort till spegelväggen.
Döm om min förvåning när dom hade fått in ett jättelass med just den storleken som var slut förra veckan när jag var inne.
Då var det inget att fundera på längre.
Jag slog till direkt.
Beställde en taxi.
Det var förövrigt en väldigt trevlig chaufför.
En jag har åkt med förut.
Även om jag inte gjort nåt störr intryck på honom eftersom han inte kom ihåg mig.
Resan blev inte så dyr som jag befarat heller.
Så jag är nöjd.
Turen har vänt.
Ställde upp spegeln på byrån.
Den är ju så snygg och storleken är faktiskt rätt.
Jag ser det nu när den nästan är på plats.
Ska köpa ståltråd så jag kan hänga upp den så småningom.
I helgen antagligen.
Va skönt att jag inte behöver jaga mer.
Men gissa va mycket speglar med svart ram jag kommer att få syn på nu framöver.
Nu när jag inte behöver leta längre.
Men jag är nöjd med mitt inköp.
Den är riktigt snygg.
Glaset är fasettslipat och det gör en lyxigare look.
'

'

Inga kommentarer: