måndag 27 september 2010

Sol men kallt


.
Solen strålar från en molnfri himmel.
Men mistralvinden ställer till det.
Sitter man i solen är det superskönt.
Men i skuggan biter vinden i.
Iskall och krispig.
Hoppas det lugnar ner sig så man kan få känna på lite sommarvärme.
'
Nu har vi blivit testade.
Både skriftligt och muntligt.
Väntar på listorna för att se vilken klass jag hamnat i.
'
Jag har bokat upp mig på en utflykt på söndag.
Hoppas på bra väder.
Vi ska åka till Les Gorges du Verdon.
Har hoppats de senaste åren på att den utflykten skulle finnas när jag var här.
Så i år blir det av.
'
Har precis ätit lunch.
En nyttig sallad.
Till efterrätt en stor, färsk och smarrig munk med hallonfyllning.
Inte riktigt lika nyttigt, men o så gott.
Jag har ju semester.
Då får man väl unna sig.
'

Inga kommentarer: