måndag 27 september 2010

På väg till Aix


'
Uppe tidigt.
Allt flöt på fint och jag var faktiskt på Arlanda på lite drygt en timme.
Men incheckningen tog tid.
Inte själva incheckningen, för det gjordes i en maskin.
Men väskavlämningen tog ca 45 minuter.
Låååång kö och bara en person som skötte detta.
Nu när allt har blivit så smidigt med att man gör det själv får man ju för sig att det ska gå snabbare.
Men icke.
Planet gick iallafall precis på klockslaget.
Punktlighet är en dygd.
'

'
Åker med KLM.
Mellanlandar på Schiphol i Amsterdam.
En jätteflygplats.
Ska ta mig från terminal D till B.
Här får man på skyltarna även veta hur lång tid det tar.
Bra infoservice.
Välskyltat överallt.
'

'
Och många band att gå på, eller stå om man ville.
Men det var fint dekorerat längs de långa koridorerna.
'

'
Jag hade en transittid på nästan tre timmar.
Fann en liten vagn för handbagaget.
Strosade runt.
Shoppade lite.
Åt en ägg/bacon-panini.
Tog en kaffe på Starbucks.
Saknar det i Stockholm.
Där har dom riktigt gott kaffe.
'
Planet till Marseille var precist.
Återigen passar man tiden.
Ger ett bra intryck.
Åker nog gärna med KLM igen.
'
På första sträckan ner blev jag utvald att svara på en enkät.
Det har jag aldrig råkat ut för tidigare.
Men dom fick bra betyg av mig iallafall.
'
Väl framme i Marseille.
Fick resväskan nästan direkt.
Det är alltid ett orosmoment när man flyger.
Särskild om man ska mellanlanda och byta plan.
'
Bussen till Aix stod inne och det var 10 min kvar till avgång.
Var framme i Aix strax före sex.
'
Promenerade ner till Madame 2 (min nya madame).
Tog ca 10 minuter.
'

Inga kommentarer: