måndag 27 september 2010

På visit


'
Här sitter Newton.
Han tigger vid middagsbordet.
Men han ser så dåligt så man måste vifta framför näsan innan han föstår att han får något.
Han är 13 år gammal.
Han hör dåligt också.
Men matte älskar honom.
Och han är världens snällaste.
I morse kom han ut i köket när jag höll på att äta frukost.
Tiggde nåt att äta.
'
Tidigare ikväll har jag varit och hälsat på Madame 1.
Hon ska in på sjukhus på onsdag.
Operation på torsdag.
Hon är ganska nervös.
Inte så kul att hamna på operationsbordet.
Det är planerat att hon ska vara en vecka.
Men om allt läker bra och ser fint ut kommer hon hem på måndag.
Jag flyttar iallafall hem till henne på söndag.
Hennes son och pojkvän ska ta hand om mig tills hon kommer hem.
'
Idag fick jag en liten försmak på hennes mat.
Fick provsmaka min favoriträtt.
Squashsoppan.
Den är bara så god.
'

Inga kommentarer: