måndag 26 september 2011

Hos doktorn





















Har varit ganska deckad de senaste dagarna.
Jag har haft en riktigt besvärlig förkylning.
Förra veckan var jag hos doktorn på hemmaplan.
Men då fick jag bara ögondroppar och hostmedicin.
Ögondropparna har inte hjälp efter nästan en vecka.
Har fått ännu mer ont i halsen och näsan känns ihålig.
Hostar som en galning på nätterna.
Så idag hade jag bett Madame att beställa en läkartid åt mig.
Fick tid kl 21 i kväll.
Här jobbar dom när man har patienter.
Jag var nog den sista.
Han har sitt kontor precis bredvid här jag bor.
En supertrevlig doktor.
Tog ordentlig tid på sig och jag kände mig väl omhändertagen.
Jag har tydligen en riktigt allvarlig infektion i hela skallen.
Inte konstigt att det känns som jag befinner mig i en bubbla.
Har fått antibiotika, cortison och en del annat smått och gott.
Tydligen en dunderkur som jag förstog det.
Men kuren får vänta tills imorgon.
Inga apotek i närheten har öppet så sent.
Men har jag stått ut så länge så spelar nog inte några timmar till nån roll.
    

2 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Underbar miljö där doktorn 'bor'..härliga fasader! Krya på dig!

Allt möjligt och omöjligt sa...

Tack Eva! Bilden är inte från där doktorn 'bor' ;) Det är bara en bild från centrala Aix som jag tog på eftermiddan igår innan jag skulle till doktorn. Jag älskar att fotografera fasaderna här. Går runt med ständig nackspärr (nästan iallafall). Allt det vackra är ju uppåt väggarna ;)