torsdag 29 september 2011

På en terass i Aix

















För fem år sedan gick jag i samma klass som en tjej från Stockholm.
Vi har hållit kontakt sedan dess.
Hon och hennes man blev så förälskade i Aix att dom kämpade ett bra tag för att skaffa sig en lägenhet här.
Dom lyckades.
Och vilken lägenhet och vilket läge.
Högst upp i huset.
En stor terass med utsikt över de provensalska hustaken.
Fullständigt magiskt.
Jag var ditbjuden idag på lite vin på nämnda terass.
Det blev även ett gäng franska ostar.
Vädret var helt underbart för att vara nästan oktober.
Ca 23 grader utomhus efter nio på kvällen.
Kan det bli bättre.
Vilken lyckokänsla.
Och jag som äntligen är ute ur min förkylningsbubbla kunde njuta av alla smakerna.
Smuttade även på en klunk vin trots medicinerna.
Kan man låta bli?
Nej!!
Närmare paradiset kan man nog inte komma innan det är dags på riktigt.
Och när mörkret hade fallit på var utsikten ännu mer magisk.
Man kunde höra sorlet från folk som som satt där nere på restaurangerna och åt.
Någon försökte sig även på några jazziga toner som rullade över takåsarna.
Hade kunnat lyssna ännu längre på det, för det gjorde atmosfären än mer magisk.
Att jag haft en härlig afton råder det väl inga tvivel om.
















   

Inga kommentarer: