onsdag 21 september 2011

Magisk morgon















Vaknade ganska tidigt.
Jobbigt att ligga kvar i sängen med den här förkylningen.
Det är bättre att sitta uppe, men man måste ju ändå försöka sova lite emellanåt också.
Känner att jag behöver uppsöka läkare.
Förkylningen har även satt sig på ögonen.
Vårdcentralen öppnar redan åtta så jag hade gjort mig i ordning ifall jag skulle ha tur att få en akuttid redan när dom öppnar.
Inte riktigt sån tur.
Det blev ingen tid förän kvart i tolv.
Men huvudsaken att jag kommer dit idag.
Behöver nog lite medicin tror jag.
Ska ju åka till Aix på söndag och då vill jag veta att jag inte har något som kräver att jag måste uppsöka en läkare där nere.















Fick en liten överraskning när jag öppnade persiennerna och tittade ut.
Regnbågen.
Och vilken regnbåge det var som lystes upp av en stark nyvaken morgonsol.
Just då skulle jag önska att jag hade haft ett vidvinkelobjektiv till kameran.
Istället får jag nöja mig med tre bilder för att få in hela.
Kan säkert manipulera fram en bild av hela bågen med ett fotoredigeringsprogram.
Men nåt sånt har jag nog inte i min nya Mac eller så vet jag bara inte om det ännu.
Håller fortfarande på att lära mig hur Apples datorer funkar.


Inga kommentarer: