fredag 30 september 2011

Redan fredag















Hela veckan längtar man efter fredagen.
Äntligen, säger man.
Men jag vill säga, redan fredag.
Vill inte att det ska gå så fort.
Tiden bara rusar.















Jag bara går omkring och njuter av den här underbara staden.
Och det här året har ju vädret varit helt fantastiskt.
Två hela extra sommarveckor.
Normalt brukar Mistralvinden fån Alperna skapa krispiga morgnar och kyligare nätter.
Men i år har Mistral varit helt frånvarande.

Hade min presentation i skolan idag.
Jag pratade om Ishotellet.
Men istället för en presentation blev det en jättediskusion i en och en halv timme.
Alla tyckte det var så spännande och hade hur mycket frågor som helst.
En tjej i klassen som kommer från Brasilien har aldrig sett snö, så för henne blev det en omöjlig tanke att ens föreställa sig hur det skulle vara att bo på Ishotellet.
Men det var ju jätteroligt att alla tyckte det var interessant.
Tror att hotellets hemsida varit välbesökt i dag.

Lite shopping blev det på eftermiddagen.
Köpte ett par kokböcker.
Jag har nämligen kokboksmani.
Optimist som man är blev det även två romaner på franska.
Jag räknar väl med att läsa dom nån gång i framtiden.
Imorgon är det stora lördagsmarknaden.
Då lär det nog bli lite mer att fylla resväskan med.





















    

Inga kommentarer: