tisdag 27 september 2011

På apoteket

















Första uppgiften idag var att uppsöka ett apotek.
Jag ville börja kuren så fort som möjligt.
Som tur var hittade jag ett apotek som öppnade såpass tidigt att jag slapp komma för sent till skolan.
Och det var ju inte så lite mediciner jag skulle hämta ut.
Bra service på apoteket.
Här limmar dom inte på klisterlappar på askarna som beskriver hur och när man ska ta pillerna.
Apotrekaren förklarade och skrev lite för hand på paketen.
Sedan finns det också en detaljerad beskrivning på receptet som jag fick behålla.
Ett glas vatten och hela dagens dos tog jag där och då.
En hästkur uppenbarligen.
För bara efter en omgång känner jag mig otroligt mycket bättre.
Men jag har varit yr och trött hela dagen.
Sju dagar ska jag medicineras.
Och då hoppas jag att den här monsterförkylningen är över.
Återstår att spara alla kvitton för att se hur mycket jag eventuellt kan få tillbaka från Försäkringskassan.
Inte för att det kostade skjortan.
Det har varit värt vart enda öre.
Men ändå.
Kanske.
   

Inga kommentarer: