måndag 26 september 2011

På plats i klass















Dessa två herrar har kommit på plats igen.
Förra året var dom borta.
Den enda skillnaden är att kocken har tappat sleven.
Annars är allt som vanligt.
Och jag är här för sjunde gången.
Det är också som vanligt.
Det har verkligen blivit en tradition att komma hit.
Och jag trivs ju så bra här.
Vi har blivit placerade och fått våra klasser.
Det är sex grupper och jag hamnade i grupp fem.
Smickrande.
Jag gjorde rätt bra ifrån mig på det muntliga testet.
Men det skriftliga kändes inte lika bra.
Men gruppens sammansättning verkar helt ok.
Bara tjejer den här gången.
Det reagerade lärarinnan på som om hon inte tyckte det var så bra.
Jag är enda nordbo.
Två från Brasilien.
Det är faktiskt första gången för mig.
Två från Schweits och två från Tyskland vilket är ganska vanligt.
En kanadensiska och en från USA.
En salig blandning.
Ska bli kul att lyssna på dom andras specialuppgifter.
Ett litet föredrag på 5-10 minuter om nåt ämne som man själv väljer.
Oftast blir det något från respektive persons hemland.
Det är det som gör det så intressant.
Man inte bara lär sig franska men man får också inblick i många andra länders kultur och historia.

Inga kommentarer: