måndag 5 september 2011

Kroppar och snoppar

Besök på Fotografiska.
Har varit där alldeles för få gånger sedan jag skaffade årskort.
Och va fort det året gick.
Kortet går ut redan i början av november.
Visserligen har jag varit där såpass många gånger att jag har tjänat på det.
Men ändå som sagt alldeles för sällan.
Har ju velat se Robert Mapplethorpes bilder sedan premiären.
Idag blev det av.
Reklamen verkade lovande.
Och jag blev inte besviken.
Alla bilder i svartvitt.
Stilrena och vackra.
Vackra kroppar.
Vackra snoppar.
Erotiska bilder.
Sensuella bilder.
Bilder man rodnar av.

Var tvungen att ta igen mig med deras berömda jätteräkmacka.
Behövde komma på andra tankar.
Satte mig vid fönstret och njöt samtidigt av den fantastiska utsikten genom de enorma panoramafönstren.

När man betalar inträde har dom börjat sätta på en klisterlapp på besökarna.
Det beror på att dom har en grillbar på utsidan och då springer ju folk ut och in.
När man drar sig därifrån tar man av lappen och klistrar upp den nånstans.

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow vilken smarrig macka