söndag 25 september 2011

Mind your step


Uppe med tuppen i morse.
Sovit ganska lite inatt så jag var dödstrött.
Men jag hade beställt en taxi.
Kände inte för att åka kommunalt så tidigt på en söndag.
Var i god tid på Arlanda.
Som vanligt.
Och eftersom jag var så tidigt ute gick ju incheckningen extra snabbt förståss.
Typiskt.
Så jag hann med en svindyr frukost.
Åker med KLM.
Mellanlandning i Amsterdam.
En sympatisk flygplats trots sin storlek.
Många butiker och matställen.
Evigt långa korridorer att gå.
Men med rullband hela vägen.
Och dom är uppdelade så man kan kliva av om man vill.
Varje gång man kommer i slutet så upprepas samma information.
'Mind your step'
Jag hade  drygt tre timmar att fördriva där och om jag hade fått en euro för varje gång jag hörde uppmaningen hade jag varit rik nu.

Och tofflor var jag ute efter.
Måste ha det här hos Madame.
Hon är noga med det.
Dom ska vara tysta.
Hade inga förhoppningar att hitta några på en flygplats.
Men är man i Holland ska man ju ha träskor.
Nu hade dom såna fast i tofflor.
Mjuka och tysta.
Såklart blev det ett par.

Men nu ska vi äta.
Madame ropar.

Inga kommentarer: