tisdag 24 mars 2009

Datafrustration

Det började redan igår.
Både mus och mousetrapper slutar funka. Muspekaren står fast på skärmen.
Irritation. Vad #¤% nu då?
Stänger av och sätter på PC'n, lösningarnas moder inom datavärlden. Men icke.
Den här gången kvarstår problemet. Muspekaren rör sig fortfarnde inte ur fläcken.
Byter USB-portar fram och tillbaka. Tar bort musen, sätter i den igen, det samma med mousetrapper. Slutligen behåller jag bara musen och kopplar den direkt i PC'n. Heureka!! Det funkar.
Två timmar senare. Vad händer? Jo, tangentbordet tvärdör. Funkar inte. Men nu #%¤". Vad är det frågan om?
Kör standardlösningen. Slår av och på PC'n. Och det funkar direkt. Va skönt, inget alvarligt altså.
I morse. Loggar in. Allt funkar. Öppnar alla mina program. Gör mig redo att jobba. Vad händer? Tangentbordet tvärdör. Igen.
Men den här gången funkar inga åtgärder.
Det är till att byta arbetsplats. Och det är inte det roligaste. Eftersom jag inte har suttit på den nya platsen tidigare ska hårddisken anpassa alla system till mitt ID. Tar typ halva förmiddagen. Jag hann komma igång att jobba så där halvvägs före lunch.
Ringer Supporten, dom kan säkert hjälpa till att fixa min arbetsplats. Men dom kom med samma förslag som jag redan testat. Felanmälan.
Var förbi min arbetsplats på eftermiddan och då såg tangentbordet ut att funka igen.
Ska testa imorgon igen. Får se hur det går. Det kanske blir en utdragen process.
År det nån som känner igen sig?
Hört talas om mouse-rage?
Säkert en av de nya orsakerna till framtidens hjärtinfarkter.
'


På väg till Franskakursen. Behövde nåt annat att tänka på. Och det får man när man ska böja franska verb.
'

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trådlöst tangentbord och mus?? Låter som batteri, i så fall...

Anonym sa...

Morron! Jisses, det enda jag fattar av det här är att jag hoppas att det aldrig händer mig! Då är jag borta direkt. Och just nu är jag glad att jag har min laptop med fast tangentbord och inga som helst tillbehör :)

Anonym sa...

Visst har pekaren fastnat, men det har alltid rett upp sig! Händer det mig att den blir konstant stående, slänger jag nog ut skiten genom ett stängt fönster! Kram