fredag 6 mars 2009

Parisresan är bokad

Vi bokade vår Parisresa idag och det ser ut som vi har hittat ett bra hotell till ett bra pris. Läget är iallafall bra och jättenära till närmaste Metro som kan ta oss överallt i staden. Jag bara längtar att få komma dit.
Hotellet heter Ideal Hotel Design Det ser iallafall fint ut på bild. Erfarenheten säger att det aldrig är lika fint i verkligheten. Men till det priset vi betalade kan vi ju inte begära alldeles för mycket. Men hur länge stannar man i sitt hotellrum? Jag sover, gör mig i ordning på morgonen och sen är jag ute hela dagen.
'
Några bilder från Paris, maj 2002. Inte bästa bildkvalite. Det var innan jag skaffade min första digitalkamera.
'

1. Regnbåge över Basilique du Sacré-Cœur
2. Eiffeltornet från en lite ovanligare plats.
3. Triumfbågen i gråruskväder.
4. Utsikt från Triumfbågen en soligare dag.
5. Insidan av Musée d'Orsay. Värt att gå dit bara för att se byggnaden som är en gammal tågstation från början.
6. Insidan av varuhuset Galleries Lafayette
'

Inga kommentarer: