lördag 28 mars 2009

På kyrkbesök


'
När jag kom ut från jobbet igår bestämde jag mig snabbt för att det inte skulle bli någon långpromenad. Det var helt enkelt svinkallt ute. Det blåste kraftigt med iskalla vindar. Vintern kämpar tydligen hårt emot fortfarande.
Jag tog tunnelbanan till Hornstull för att handla. Det hade fortfarande inte börjat snöa så jag tog en sväng upp till Högalidskyrkan för att ta några bilder på närmare håll. Jag har den med på många bilder men bara på avstånd.

Jag trodde det skulle vara en bättre utsikt där uppifrån eftersom den syns så bra från alla håll i stan. Då måste man isåfall ställa sig på taket.
Kyrkan var öppen så jag gick in. Det var alldeles tomt. Bara kyrkvaktmästaren var där så jag frågade om det var ok att jag fotograferade lite på insidan och det var det.
Något som jag inte hade en aning om var att det var en stor gravplats/minneslund på en innergård på ena sidan av kyrkan.
'
'

'
'

Inga kommentarer: