torsdag 12 mars 2009

Jag vill ha...

...den här tavlan av Angelica Wiik. Det är en litografi.


'
Ifall någon har missat det så kan jag upplysa om att hon är min favoritkonstnär.
Jag var förbi hennes galleri idag, Galleri Puckeln, som ligger på Hornsgatspuckeln.
Men eftersom jag bestämde mig för att resa till Paris, och redan köpt biljett, så är plånboken rätt så tunn för tillfället, vilket innebär att jag måste avvakta ett tag. Fast jag egentligen vill ha den NU så måste jag nog smörja mig med lite tålamod.
Det handlar om att prioritera. Men det är inte lätt när allt känns som prioriteter.
'

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm, en dum fråga från en konstnovis, men vad är en litografi? *ler dumt*

Anonym sa...

Ibland kan saker bli mer uppskattade när man tvingas vänta på dem...så jämrans klok jag är...rusar till affären och gör av med sista pengarna på något jag inte visste jag behövde ;)
Kramis o ha en skön helg!

Anonym sa...

Godmorgon! Du får bida din tid! Går säkert bra nu när du fotat av den o allt!
Läcker matta! Har aldrig sett nån med guld i!
Ditte, det enda hon spårar är kattan o oss, konstig hund!
Kramen!
Ragnvi