torsdag 2 april 2009

Den tappade timmen

Så trött, så trött. Jag har fortfarande inte kommit ordentligt igång sedan vi tappade bort en timme i söndags. Hopplöst svårt att komma i säng på kvällen och fullständigt knockad når klockan ringer på morgonen. Jag blir egentligen aldrig riktigt vän med sommartiden förän det är dags att byta tillbaka. Men det är ändå värt det för det blir ju så långa ljusa kvällar.
Jag brukar normalt ta en riktig långpromenad efter jobbet. Tanken var så idag med. Det började bra. Jag promenerade med L till Liljeholmen. Vi sa "hej då". L skulle åka direkt hem och jag hade tänkt att promenera. Men tröttheten bara trillade över mig. Såg att bussen till Fridhemsplan skulle gå om fyra minuter så jag beslöt mig snabbt för att det var det jag ville göra istället. Så då blev det nästan raka spåret hem.
'

'
Jag vet inte när det här konstverket dök upp på torget vid Liljeholmen men den har stått där ett tag. Vet inte riktigt vad den föreställer, kanske nån sorts fågel, men jag gillar den.
'

3 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Tycker att konstverket ser spännande ut..Fint att få en förklaring på min vårtrötthet -den "förlorade" timmen. Trodde först att det var för jag blivit ett år äldre...!! Ha en fin (fotografisk) helg i det härliga vädret!! Kram//Eva

lilalili sa...

Verkligen ett härligt konstverk! Hoppas det är stadigt förankrat så det inte flyger sin kos i påsk!
Ha en riktigt skön helg! Kramis

Synnøve. sa...

Hej.
Tassar in før att tacka før din kommentar hos mig. Det er så skoj med nya namn bakom kommentarerna.
Har kikat på dina marsipangodisar och blir så sugen....
Jag elsker marsipan...
Kikar in igen så småningom.
Ha nu en trevlig fredag.
Kram Synne.