lördag 4 april 2009

Konst på M/S Hulda

Jag träffade på två killar som höll på att fixa på ett konstverk med en spraybox med vit målarfär. Jag stannade upp för att ta en bild eftersom jag tyckte att verket var otroligt vackert. Jag hörde att dom pratade franska så jag började prata lite med dom. Kul att få öva lite på riktigt.
Det visade sig att dom höll på med en miniatyr av en av de mest kända monumentalkonstverken i Turkiet som heter Medelhavet av konstnären Ilhan Koman.
Hans atelje finns ombord på M/S Hulda där han bodde med sin familj i tjugo år. Båten låg i hamn precis intill och man fick även gå ombord och titta, vilket jag givetvis gjorde.



Miniatyren av konstverket "Medelhavet" som i full storlek är ca sju meter bred.


Det här konstverket är en del av serien "Oändligheten minus ett"

Inga kommentarer: