måndag 6 april 2009

Klantigt

Var förbi lampaffären Ljushuset efter jobbet.
Varför?
Jo, igår klantade jag till det och hade sönder min golvlampa. Den bara rasade för att jag hade ställt den på en trehjulig bräda. Jag gjorde det för att jag i min enfald trodde det skulle bli lättare att städa. Men det var bökigt att flytta på den ändå. Dumt nog tog jag aldrig bort brädan och igår åkte lampan rakt in i fönsterbrädan. Glaskupan gick sönder samt en av mina keramikkrukor som jag själv har gjort. Det var egentligen det tristaste. Men fönstret höll iallafall som tur är.
Givetvis har min lampa utgått ur sortimentet så jeg blev uppskriven och dom hör av sig om en glaskupa skulle dyka upp. Annars får det bli en ny lampa.
Jag säger bara: klantigt, klantigt, klantigt...det är så man skäms över sin egen dumhet.
Hade sällskap med L från jobbet och efter lampaffären fikade vi på Thelins med latte och cheescake, mmmm smaskens.
'

'
Så här kan man ju inte ha det. Fult är det och det ger ett kallt och otrevligt ljus.
'

1 kommentar:

Veiken sa...

Det är så typiskt, när man gör dumheter. Jag tänker inte alltid ända fram och då händer det grejor! Inte så ofta men ändå. Tråkigt med din lampa! Kram