torsdag 30 april 2009

I okända trakter

'

'
Jag har varit på utflykt idag.
Åkte T-banan till Ropsten och gick upp till Hjorthagen.
Ett område av Stockholm där jag aldrig har varit.
Jag har länge sökt efter en ny lampa till vardagsrummet, men jag hittar inte det jag vill ha.
Jag vet inte riktigt vad det är, men jag vet det när jag ser det.
När jag läste ett inlägg hos Angel Pearls trodde jag att jag hittat den.
Men det var inte riktigt så enkelt.
'


Affären som heter Bofinken är en charmig liten affär på en lugn gata.
Det finns lite av varje både "second hand" och nytt.
Tyvärr hittade jag inte det jag var ute efter, så jakten går vidare.
Kan hända jag tar mig en sväng tillbaka när jag vill ha nåt nytt och annorlunda.
'
På husväggen på andra sidan gatan finns det här vackra mosaik-konstverket.
'

'
'

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Härligt att du varit på Bofinken! Visst är det kul att utforska nya områden..Mosaiken är helt underbar -att jag inte har sett den tidigare..Fin helg o Kram//Eva