lördag 11 april 2009

Snart ett minne blott



Det här stora företaget som huserar i jättebygget i Råcksta ska snart, eller om ett par år, flytta till nya lokaler.
Jag har promenerat förbi många gånger sen jag flyttade till Bromma för 15 år sedan, men jag har aldrig varit inne på området. Jag visste tex inte var huvudingången fanns.
Men nu när det börjar dra sig mot slutet tyckte jag det var dags att utforska området.



Hittade några konstverk, detta ser ut som det ska vara en fontän eller en bassäng, iallafall något med vatten. Passar ju bra med tanke på vad företaget sysslar med.



Efter att jag gått hela varvet runt huset kom jag äntligen fram till huvudingången
Och där står den, Berlinbjörnen.
Jag såg ett inslag på ABC-nytt för ett tag sen och då fick jag syn på den. Trodde jag hade sett fel, men företaget är ännu större i Tyskland och har köpt upp fler tyska företag, och då är det kanske helt naturligt att en av björnarna har hamnat här, i Sverige.
Han är utsmyckat svenskt fast han är tysk. Temat på den är blåbär, "Mors lille Olle...".
Och fastnade på bild gjorde han också.
'
'

Inga kommentarer: