söndag 19 april 2009

Fotostrul

Jag hade hunnit ta ett par bilder och allt såg ut att bli en lyckad promenad.
MEN!! Ganska snabbt började kameran att strula.
Error 99 fick jag upp hela tiden. Det stod att jag skulle stänga av och sätta på kameran.
Funkade ett tag.
Det stod också att jag skulle ta ut batteriet och sätta in det igen.
Funkade även det ett tag, typ ett par bilder.
Sen kom felmeddelandet upp, igen.
'
Genom att hålla på att ta ut och sätta in batteriet hela tiden lyckades jag ändå ta några bilder.
Väldigt störande, tappade lusten.
Bilderna som jag kunde ta fick jag ta på helautomatisk inställning.
Så fort jag försökte mig på manuella inställningar blev resultatet jättekonstiga bilder.
Ganska häftigt om jag själv manipulerat bilderna, men inte så kul när dom blev så här utan att jag gjorde nåt.
'
Någon som vet vad problemet är?
Eller är det nåt fel på kameran?
'
'
'
'
'

2 kommentarer:

lilalili sa...

Jag håller med dig, så oerhört irriterande när man inte valt att bilderna ska ha de effekterna!Tyvärr vet jag inte vad det kan vara för fel med kameran, men jag skulle nog gå in i en fotoaffär och fråga om råd.
Ha en skön måndag och Lycka Till med kameran! Kramis

thebromanders sa...

Vad mystiskt... kan ju tyvärr inte mycket om kameror... hoppas du får nån ordning på den!!