torsdag 26 augusti 2010

Allt ordnar sig


'
Idag har jag åkt känslomässig berg-o-dal-bana.
'
Fick ett mail i morse som talade om att allt var ordnat med mitt uppehälle i Aix.
Jag skulle få bo hos Madame som vanligt.
'
Några timmar senare dök ett nytt mail upp.
Det talade om att jag iallafall inte skulle få bo hos madame.
Varför då?
Jo, hon ska läggas in på sjukhus samma dag som jag ska komma.
'
Och modet sjönk i botten.
OK!
Vad göra nu?
Kollade med chefen ifall jag kunde ändra semestern och åka två veckor tidigare.
Det var inga problem.
Ringde MrJet för att kolla om jag kunde ändra flygbiljetten.
Men det gick inte.
Alltså måste jag åka som jag bestämt men då bo hos en annan familj.
Kändes inte så himla kul.
'
Halva nöjet av min resa är just att få bo hos Madame och umgås med henne på kvällarna medan vi äter och njuter av hennes fantastiska matlagning.
'
OK! Jag fick ringa till Madame ikväll och prata med henne och höra vad som var fel.
Det är tydligen inget allvarligt men hon hade stått på väntelista för operation och fått just den tiden.
Men hon skulle vara på sjukan i en vecka och sen komma hem.
Så jag ska bo hos främlingar första veckan och sen får jag flytta hem till Madame.
Ska bara meddela skolan imorgon .
'
Egentligen oroar man sig för mycket i onödan.
Det mesta brukar oftast ordna sig till det bästa.
'
Det hade ju varit himla trist att åka ner och inte få träffa min favoritfransyska.
Det som jag sett fram emot sedan jag var där förra hösten.
'
Som sagt!
Allt ordnar sig.
'

Inga kommentarer: