måndag 23 augusti 2010

Värsta vädret


'
Hade ju planerat och laddat för riktigt busväder.
Enligt yr.no skulle det regna varje dag.
Men faktisk hade jag mest tur med vädret.
Varje dag spåddes dåligt väder och det blev ett skämt till slut med receptionisterna på hotellet efter att vi fick väderfacit på kvällarna.
Dom kan nog skrota sin vädersight.
'
Storm och busväder spåddes till söndan.
Vaknar på söndagmorgonen till strålande sol.
Inte ett moln på himlen.
Det var fint hela dagen.
'

'
Gick ut för att äta.
Och under middagen såg jag hur det började bildas några riktigt dramatiska moln på himlen.
Skyndade tillbaka till hotellet vid halv nio.
'

'
Och strax före nio bröt stormen och ovädret ut.
Först några regndroppar och blixtar.
Sedan störtreg.
Massa mer blixtar.
Ännu hårdare regn som övergick i hagel.
Dom trummade mot mitt takfönster och jag var övertygad om att det skulle spricka.
Hördes som om man kastade stora stenar på fönstret.
'
Jag var helt plötsligt inte så kaxig längre.
Brukar annars facineras av oväder.
Höll mig längst in i rummet och väntade ut det värsta.
Hagelskuren höll på ca en kvart.
Jag tror aldrig jag upplevt värre väder.
Sedan fortsatte det blixtra och regna i omgångar.
Omöjligt att sova.
'
På bilden nedan syns det hur himlen lyses upp av en blixt.
'

'

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

uNDERBART -GILLAR NÄR DET BLIR ETT RIKTIGT OVÄDER! kRAM