tisdag 31 augusti 2010

Spegel, spegel...


'
Redan i maj började jag jaga spegel med svart ram.
Önskvärd spegel hittade jag på Inn&Finn.
Men dom väntade på leverans.
Varje gång jag var in sköts leveransdatum fram.
Så till slut kom då speglarna på plats i butiken.
Storleken är faktiskt inte exakt det jag egentligen skulle vilja ha.
Men jag har letat runt och inte hittat nån som passar bättre.
Och en spegel måste jag snart få upp på väggen.
Men så har jag slutligen bestämt mig för att det ska bli en av dom som finns.
Har varit in flera gånger och det har funnits gott om dom.
Varför jag inte slagit till tidigare har varit tanken på att få hem den.
Taxi blir ju rätt dyrt, fast bekvämt.
Kollade med min kompis C igår och han skulle ställa upp och hjälpa mig att få hem den.
Men idag ångrade jag mig och beslöt mig för att köpa spegeln och ta en taxi iallafall.
Var in på butiken.
Vad hände.
Dom var slut.
Jag trodde inte det var sant.
Bara för några dagar sedan fanns det flera stycken
Helt plötsligt så har alla fått för sig att köpa en svart spegel i just den storleken.
Har man otur eller har man otur.
Jag ger upp snart.
Vad har jag gjort för ont?
'
Men så kom jag att tänka på att jag egentligen inte var helt nöjd med storleken.
Det kanske är nån som står på min sida iallafalltrots allt.
Så nu räknar jag kallt men att "min" spegel kommer att dyka upp när som helst.
Någon anna stans.
Var som helst.
Och den kommer att vara helt underbar.
Den perfekta spegeln altså.
'

Inga kommentarer: