måndag 30 augusti 2010

Det händer saker


'
Och just nu händer det vid Odenplan.
Citybanan ska fram.
Stan är sig inte lik på många ställen.
Har för mig att här ska det bli nåt nytt.
Var det inte nån galleria eller en tågstation eller nåt?
Det kommer nog att se annorlunda ut när det är färdigt.
'
Vi hade det lite lugnare på jobbet idag så man kunde andas lite.
Men oturen fortsätter att förfölja mig.
Måste batala skolan och uppehället i Aix senast 1 september.
Men jag har inte så mycket pengar.
Dom sitter på sparkontot.
Måste föra över till lönekontot så jag kan betala.
Men hur gör jag det?
Jag har ju spärrat mina kort som jag loggar in med.
Hmmmm....
Vad gör jag nu?
Mina nya kort dröjer nog ett par dagar till.
Men jag har en väninna som jobbar på kontor.
Hon känner mig och då behöver jag ju ingen kod.
Sagt och gjort och pengarna var överförda med en knapptryckning.
Nu sitter dom på kontot.
Men jag kan ju inte betala ändå för jag kan inte lägga in betalningen.
Den kräver också kort och kod.
Ja, men då står jag där iallafall och inte lyckas betala.
Det har gått troll i det här.
'
Ringde IS.
Och som tur är får jag uppskov med betalningen till nästa vecka.
Behöver inte stressa med andra ord.
Något fixar sig iallafall.
'
Lite mer otur.
Vågen knarrade i morse.
Dags för att köra VV's grönsakssoppa ett tag.
Köpte massa grönsaker.
Jag skär och skär.
Men inte bara grönsaker.
Även en liten del av tummens fingertopp åkte med.
Hur kan ett sår som är ett par tre mm stort blöda så in i norden?
Det såg ut som ett slakthus innan jag lyckades få plåstret på plats.
'
Ingen mer otur, tack!
'
Ska köpa och frakta hem en stor spegel imorgon.
Jag ska få hjälp att få hem den.
Och ve och fasa om vi skulle misslyckas och spegeln går i kras.
Sju års olycka.
Men för vem av oss?
Ägaren, eller den som hjälper till, eller båda.
Oj, oj, oj....
'

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

uJ VAD DU HAR MYCKET PÅ GÅNG..TA DET LUGNT MED SPEGELN BARA..Härlig bild från Odenplan! /Eva