fredag 27 augusti 2010

En olycka kommer sällan ensam



Jag nämnde min otur igår angående min språkresa till Aix.
I morse skulle jag öppna hotmailen för att hämta brevet jag fick från skolan igår.
Men det såg så konstigt ut.
Inboxen var tom.
Utboxen också.
Även papperskorgen.
Märkligt.
Kollade mina kontakter.
ALLA var BORTA.
Verkar som nån kapat min hotmail.
Fick lite panik.
Detta måste redas ut.
Inte hann jag så mycket på jobbet idag.
Vi hade hur mycket som helst att göra.
Kände att jag hyperventilerade hela dagen.
Var bara så sterssad.
Som tur var hade jag vidarebefordrat ett brev till min jobbmail.
Detta innebar att jag hade kvar ett mail från skolan så jag kunde ringa.
Startade samtalet till Aix på en stapplig franska men jag kunde som tur var gå över till engelska.
Det visade sig att Madame hade ringt redan på morgonen och berättat vad vi hade kommit överens om.
Skolan har lyckats få in mig hos en annan Madame som bor granngårds med 'min' Madame.
Lite tur i allt eländet.

Men på grund av hotmailen blev jag lite orolig för att nån kanske hackat min PC så jag spärrade mina kontokort och beställde nya.
Man kan aldrig vara nog försiktig nu för tiden.

Det som livade upp min dag var min nya tavla.
Passerade ramaffären och den var färdigramad.
Fick hem den och nu hänger den snyggt på sin plats.
Den heter "Paraplyregn" av min favoritkonstnärinna Angelica Wiik.

Har kopplat av med ett glas vin så nu har jag slutat hyperventilera och tar det ganska lugnt.

Inga kommentarer: