tisdag 4 oktober 2011

En vanlig tisdag















Vissa dagar bara är såna.
Helt vanliga.
Inga överraskningar.
Går som vanligt min promenad efter skolan.
Visserligen kortare idag än jag brukar.
Är ganska trött.
Igår höll jag på att somna över läxorna.
Allt blev inte gjort.
Idag var första dagen utan mediciner och jag känner att jag börjar vakna till liv.















Marknad idag, tisdag.
Inget ovanligt.
Inte hellre den sedvanliga städningen efteråt.
Snabbt och effektivt.
Bilarna vill ju ha tillbaka sina parkeringsplatser.
Restaurangerna vill ha tillbaka sina uteplatser.















En pizza-slice hos pizzeria Capri på hörnet.
Stans bästa.















En Hägendas-glass och en kaffe på eftermiddagen.















Passerar en uteliggare som står och tar igen sig.
Det finns några stycken här.
Samt en del tiggare.
Dom verkar öka från år till år.















Slutligen har vi katterna på sjätte våningen.
Lägenheten bredvid Madame fast i uppgången bredvid.
Dom spanar efter fåglar.
En katt ramlade tydligen ner för ett tag sen men hamnade på fötter.
Dom har uppenbarligen fler än ett liv.
    

Inga kommentarer: