lördag 8 oktober 2011

Förvirrat















Lämnar snart ett blåsigt Aix.
Bussen till flygplatsen går om en dryg timme.
Ska äta en lätt frukost.
Packad och klar.
Det blev fullt kan jag intyga.
Var inne och kollade på flygplatsernas internetsidor.
Både Marseille och Paris.
Enligt flygplatsen i Marseille ska mitt plane åka en halv timme senare än biljetten.
Men jag tänker vara där ändå enligt biljetten.
Det innebär att jag har en halv timme mindre i Paris, CDG.
Hatflygplatsen nummer ett.
Men enligt ankommande plan i Paris finns inget med det flygplansnumret jag ska åka med från Marseille.
Men det finns ett plan med nästan samma nummer som ska landa en halv timme efter den tid jag egentligen skulle landa.
Hoppas att det är ett skrivfel och att det är just det planet.
För isåfall har jag en himla tur i Paris.
Då ankommer jag och avgår från samma terminal.
Bara att hålla tummarna.
Vi är ju i Frankrike så allt kan hända.
Nu ska jag äta lite frukost.
Vi ses i Stockholm.
Tack och adjö för den här gången.
   

Inga kommentarer: