onsdag 26 oktober 2011

Nya tider

















Idag var sista gången som jag jobbade till kl 18.
Det innebär att det är sista gången jag får sluta kl 14 dagen efter.
Alltså imorgon.
Tyvärr är det spådd ruskväder.
Nu när jag bara har en gång kvar att få gå hem medan det fortfarande är dagsljus.
Nästa månad, på tisdag, börjar vi med nya tider.
Då börjar vi först vid 8.30 och slutar 17.
Varje dag.
Inte något vi ser fram emot.
Visserligen får vi gå en kvart tidigare på fredagar.
I tillägg börjar normaltiden i helgen och då blir det ännu tidigare mörkt på eftermiddagarna.
Jag är inte kompis med mörkret.
Jag vill ha ljusa och långa dagar.
November är ju den tristaste månaden på året.
Många gillar att kura ihop sig i soffan med massa mysljus.
Visst är väl det trevligt, men inte lika trevligt som ljusa sommarnätter.
Det är bara att gilla läget.















 

Inga kommentarer: