söndag 23 oktober 2011

Lat söndag

















Denna vackra höstdag sitter jag inne.
Näsmaste jag kommit att vara ute var när jag tog bilden från sovrumsfönstret.
Däremot var jag betydligt flitigare igår.
Storstädning.
Men det slet lite för mycket på mitt onda knä så jag försöker hålla mig i ro så mycket som möjligt idag.
Det är ju arbetsdag igen imorgon.
Jag får låta händerna arbeta istället.
Sitter med en stickning som påbörjades för drygt tio år sedan.
Var tvungen att lägga stickningen på hyllan för jag hade fått musarm.
Och det gjorde så ont att det fanns inte en chans att göra någon form för handarbete.
Jag kunde nästan inte ens skriva.
Men sedan övade jag in att använda musen med vänster arm.
Det gick lite trögt i början.
Men nu kan jag använda båda lika bra.
Övning ger färdighet.
När jag nu plockade fram stickningen igen tyckte jag den såg rätt så liten ut.
Upptäckte på mönstret att jag stickar den i storlek small.
Ja, ja.
Så smal var jag då.
Nu hade jag nog behövt göra en XL.
Antingen får jag köra en tuff diet eller ge bort tröjan till någon som kan använda den.
Även om jag repar upp och börjar om så kommer ändå inte garnet att räcka till.
Alltså får det bli en present till någon.

Inga kommentarer: