torsdag 20 oktober 2011

Kaloriernas fel

















Slutade jobba i spöktimmen.
Den mellan dag och natt.
Fast det var nog mer natt än dag.
Mörkret sänker sig över staden tidigare och tidigare.
Dessutom är det blött.
De flesta bär mörka kläder och syns inte.
Inga reflexer.
Jag har iallafall lärt mig och ser till att jag syns.
Men det börjar bli lite för kallt för att använda den korta skinnjackan nu.
Skaffade mig en ny höst/vårkappa.
Den förra som har varit med några säsonger börjar bli lite trång.
Och det är kaloriernas fel.
Ni vet dom där små rackarna som kryper in i garderoben på nätterna när man sover.
Sedan syr dom stegvis in alla kläder.
Märkliga skapelser.
Som grädde på moset den här mörka oktoberkväll hade det börjat regna när jag klev av T-banan hemma.
Inte ösregn, men tillräckligt för att bli lite blöt.
Paraplyet låg förståss längst ner i väskan så det fick ligga kvar där.
Men imorgon är det fredag.
Det ska bli vackert väder.
Och jag slutar tidigt.
Kan inte bli bättre.

Inga kommentarer: