torsdag 6 oktober 2011

Klart men inte pakkat















Jag handlar och handlar.
Det är så mycket man vill ha hela tiden.
Sånt som man inte har hemma.
Kan vara kul att gå i kläder som inte sitter på alla andra.
Här har dom inga stora klädkedjor.
Därför är det olika kläder i alla butiker.
Priserna kan variera väldigt mycket från butik till butik.
Dessutom ligger inte alla dyra butiker på ett ställe och dom billigare på ett annat.
Dom är blandade.
Så man får se upp så man inte missar nåt.
Dessutom finns ju marknaderna.
Idag torsdag är marknadsdag.
Då får dom även stå på huvudgatan Cours Mirabeau och får hålla på fram till 14.
Det betyder ju att jag hinner gå lite på marknaden eftersom vi slutar i skolan 12.30 och det är tiden som marknaderna annars måste packa ihop.
Nu när jag samlat ihop alla påsarna som jag har samlat på mig så ser jag att det är betydligt mer än jag kunde ana.
Det blir gärna så när man handlar lite smått och gott var och varannan dag.
Nu är det till att packa smart.
Jag hade fem kilo att gå på i resväskan när jag åkte ner.
Den får väga 23 kg med KLM/Air France.
Samt 12 kg i handbagaget.
Det betyder alla tunga saker i ryggan.
Det är bara att hålla tummarna och hoppas att jag lyckas klämma in allt bagaget.
     

Inga kommentarer: