torsdag 27 oktober 2011

Pumpor och spöken

















Det var länge sen jag var på stan.
Tror inte jag varit där sen jag kom hem från semestern för nästan tre veckor sen.
Väldigt grått och mulet men inte så kallt.
Faktiskt ganska behagligt.
Det är lönetider och fullt med folk på stan.
Och nu hänger spöket på Drottninggatan där igen.
Halloween.
Den nya högtiden vi tagit till oss från landet i väster.
Jag har själv inget behov av att fira detta.
Det är väl mer den yngre generationen som har börjat växa upp med detta fenomen.
Jag ser det mer som ett kommersiellt sätt att tjäna mer pengar.
Uppe på Hötorget säljs det pumpor.
Massa pumpor.
Varje handlare har sin egen uppsättning av alla former och storlekar.
En färgklick som lyser upp i det höstgrå vädret.















 

Inga kommentarer: