fredag 23 juli 2010

Fusksol


'
Det här är den solen jag får ta till om jag vill få lite somrig färg.
Är ganska alergisk mot den riktiga solen.
Håller mig i skuggan mest hela tiden.
När det är väldigt varmt och mycket sol blir det inte länge jag stannar utomhus.
Och ska jag vistas i solen så är det minimum spf 30 eller högre som gäller.
Missar jag det och uppehåller mig för länge i direkt sol börjar det klia efter ett par dagar och det kan hålla på ett par veckor.
'
Problemet började nån gång på mitten av 80-talet.
Innan en semester till Rhodos.
Jag skulle grunda lite och tog några liggningar i solarium.
Sedan dess har jag haft problem med den riktiga solen.
'
I början var det rätt trist.
Man ville ju vara brun när man kom från semestern.
Men med åren började jag sluta bry mig.
'
Nu för tiden är det inte hellre sån hets med att vara brun.
Och det beror väl på alla varningar.
Jag kör med devisen:
Hellre vit och frisk än brun och sjuk.
'

1 kommentar:

Ragnvi sa...

Morning från ett blåsigt o regnigt Hälsingland! Så skööönt med lite vila från värmen! Fast regnet får inte bli för långvarigt!
All solbränna jag får är ett misstag brukar jag säga...never never att jag solar medvetet! Men faktiskt hjälpte solarium mig förr i tiden, brände mig jämt annars!
Himlans snyggt vinställ du har!
Kramen!
Ragnvi