torsdag 1 juli 2010

Paket på Posten



Det låg en avi i min brevlåda igår.
Jag hade fått ett paket.
Normalt brukar jag hämta paket på Videobutiken uppe i centrum.
Men inte enligt den här avin.
Jag skulle hämta paketet på Postens företagscenter i Ulvsunda industriområde.
Inte så lätt att ta sig dit för mig som inte har bil.

I morse tänkte jag att jag kunde ringa Posten för att kanske få paketet skickat till mitt jobb istället.
Men först läste jag lite mer ingående vad som stod skrivet på avin.
Då först fattade jag.
Dom hade ju varit hos mig för att köra ut paketet.
Hemkörning.
Det ingår tydligen.
Men eftersom jag int var hemma kl 09.50 så lämnade dom avin i brevlådan.
Det stod vidare att läsa att jag kunde få paketet hemkört igen, men då mot avgift.
Men varför meddelade dom inte att paketet skulle komma första gången så jag kanske kunde vara hemma?
Det var ju inte riktigt rättvist.

Jag ringde upp och påtalade detta.
Men det var inte rutin att meddela kunden innan.
Hur många är hemma kl 9.50 på morgonen?

Jag blev kopplad till Ulvsundakontoret.
Fick tala med en trevlig postis.
Jag sa igen att jag tyckte det var orättvist att det gick till på detta sätt.
Han höll med och menade att det var orättvist även för chaufförerna.
Det var nämligen ca hela 90% som inte var hemma.
Hmmmm!
Konstig, ingen hemma på dagarna när posten oväntat kommer för att lämna paket.

I vilket fall som helst skulle det kosta även för att få paketet eftersänt till mitt jobb.
Så det gick inte hellre.
Men däremot kan dom skicka paketet till utämningsstället, Videobutiken, uppe i mitt centrum
Kostnadsfritt.
Så den frakten är tydligen gratis.
Ja, ja.
Jag slipper iallafall åka till Ulvsunda.
Så kan jag hämta mitt paket på hemmaplan imorgon.
Tack för det, Posten.
Viken service det blev till slut ändå.
 

Inga kommentarer: