onsdag 21 juli 2010

Fylla på förrådet


'
Jag hade varit på Stadsmissionen och lämnat sakerna jag hade släpat med mig i min nya "dramaten".
Men varför gå omkring och stajla med en tom vagn.
Då kom jag på att jag kanske kunde fylla på vinförrådet.
Inte för att jag var helt utan.
Men det fanns ändå plats för några flaskor till.
Det fick bli bolaget.
Sju nya flaskor.
Ett par av dom har jag provat tidigare och gillat.
Annars läser jag på skyltarna vad det är för smak.
Och ibland går jag igång på en snygg flaska eller en häftig etikett.
En av vinerna jag köpte kommer från vingården Robert Mondavi.
Jag var på en guidad tur på den vingården för ett antal år sedan tillsammans med min syster.
Vi hade fått en gratis tur av en tjej vi träffade på planet över, och som jobbade där.
Det var ju generöst.
Otroligt trevligt och lärorikt var vistelsen.
Vi fick provsmaka också.
Även deras "rolls -royce-vin" fick vi testa.
Det var otroligt gott.
Men som det sedan visade sig kostade ca $80 flaskan (det var på den tiden som $1 kostade över 10 kronor).
Om jag köpte en flaska?
Nej ;)
Och den jag köpte idag var en av deras 'vanliga' sorter.
'

Inga kommentarer: