fredag 16 juli 2010

Med Tvärbanan i farten


'
Varje dag tar jag Tvärbanan till jobbet och ibland även hem igen.
Sitter alltid på samma ställe.
Längst fram i andra vagnen.
På höger sida.
Så händer det ibland att någon har tagit "min" plats.
Då blir jag lätt frustrerad och kan inte riktigt hitta nån bra plats även om det är nästan tomt i tåget.
Jag känner mig otroligt privilegierad som har fått en så fantastiskt vacker resväg.
'

'
Man åker paralellt med Essingeleden mellan Gröndal och Stora Essingen.
Om man vill kan man faktiskt promenera över.
Jag har gjort det en gång.
Trafiken är öronbedövande.
Men vilken utsikt.
'

'
Vid Hållplats Stora Essingen hittar man dessa hus där de boende kan ta på badkläderna hemma och ta ett dopp i Mälaren innan dom åker till jobbet.
Jag har en fd kollega som bor där som berättade att hon brukade göra så.
Nu är hon pensionerad och kan bada hela dagen.
'

'
Från Alviksbron, som byggdes speciellt för Tvärbanan, kan man skåda över mot Tranebergsbron.
'

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Tck för att fått följa med en morgon på väg till ditt jobb..en härlig tur! Första bilden är underbar! Ha en fortsatt fin sommar- Kram//Eva