måndag 19 juli 2010

På Söder


'
Så mysigt att gå omkring på Söder.
Suga in atmosfären.
Titta på turister.
Bara helt enkelt njuta av en underbar sommareftermiddag.
Letade upp en bar vid Medborgarplatsen.
Köpte ett glas vitt.
Satte mig ner i en korgsoffa under ett av parasollen.
Lyssnade på en sommarpratare i iPoden.
'

'
Gick sedan vidare till Skanstull.
Snurrade lite runt i Ringens köpcentrum.
Skulle ta T-banan hem.
Ändrade mig dock när tåget söderut kom.
Varför inte ta Tvärbanan från Gullmarsplan istället.
Och då blev det så.
Om jag tjänade nån tid vet jag inte.
Men det är betydligt trevligare att åka ovan jord.
Så var det en typ som klev in strax före mig och lade beslag på "min" plats.
Oförskämt ;-)
Men han klev av efter ett par stationer så då flyttade jag på mig.
.

'

Inga kommentarer: