onsdag 14 juli 2010

Gåvor och vattenmeloner


'
Jag har varit så sugen på vattenmelon länge.
Särskilt senaste veckan när det varit så varmt.
Men dom är ju bamsestora.
Hur fraktar man hem en sån?
Men idag blev det av.
Hade släpat 'dramaten' med mig till jobbet.
Den var fylld med saker som jag skulle göra mig av med.
Gav ju bort en hel del till Myrorna för ett par månader sedan.
Men det var inte tillräckligt.
Nu har jag samlat ihop ytterligare en hel del.
Alla dessa "kanske, eventuellt, nån gång" blir aldrig av.
Lika bra att få bort det.
Tar utrymme och det blir svårt att få plats med nya saker.
Den här gången får Stockholms Stadsmission.
Dom har butik i Liljeholmstorget och dom tar även emot gåvor.
Men jag fraktar själv dit sakerna.
Och efter dagens avlämning var väskan tom.
Plats till en jättemelon.
7,5 kg.
Oj, va gott det smakade.
Men det blir fler turer.
Har inte röjt klart i alla skåpen ännu.
Det kan bli många meloner.
'

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej
alla vattenmelonerna behöver väl inte väga 7,5 kg? Måste väl finnas mindre tunga?
Jag köper andra sorters meloner ofta. Gott.

Allt möjligt och omöjligt sa...

Nej, det behöver dom visserligen inte, men dom är tunga ändå när man handlar annat. Nu fick jag ju chansen att få med mig en bamsestor melon.