onsdag 21 juli 2010

Trasigt och nytt


'
Jag hade packat vagnen full med prylar som jag skulle lämna till Stadsmissionen.
Släpade den ner två trappor.
Jag har ingen hiss.
Tung som attan.
När jag ställde ner den och släpade ut den vid sista trappsteget så var som om det ena hjulet exploderade.
Det gick i flera småbitar.
Vad göra?
Inget annat än att släpa upp den igen.
Puh!
'
Då var det läge att köpa en ny.
Hade ju egentligen tänkt behålla den gamla tills jag hade fraktat iväg allt jag tänkte skänka.
Sånt som jag plockat ner från skåpen och inte blivit använt på evigheter.
Saker som jag inte ens kom ihåg att jag hade.
Hittade en billigare variant på Eden-butiken.
Den fick det bli och hoppas den håller måttet till jag fått iväg allt.
Sen kanske jag skänker vagnen också till slut.
Så småningom ska jag köpa mig en trendigare variant.
Det ha blivit inne med dra-vagn.
Och det är ju så otroligt bekvämt när man ska iväg och handla.
'

'

Inga kommentarer: