söndag 30 augusti 2009

Inget morgonkaffe :(


'
Det blev inget morgonkaffe idag.
Inte för att jag saknar kaffe.
Men.
Jag har bönor och dom måste ju malas innan man brygger.
Men kvarnen gick sönder.
Den krånglade redan igår.
Typiskt.
Det är som att ha sigaretter men inget att tända dom med.
'
Måste alltså ut för att köpa en ny.
Det var inte i mina planer.
Jag har köpt för många elekriska/elektroniska prylar på sistone och nu trodde jag att det skulle räcka för ett tag framöver.
'
Konstigt nog är det dom dyrare sakerna som går sönder fortast.
Kaffekvarnen från Bosch inhandlade jag på NK för inte så länge sen.
Kanske fem år eller så.
Den kostade då närmare tusenlappen.
Den borde ju hålla lite längre särskilt med tanke på att jag bara använder den på helgerna.
Två gånger på lördan och två på söndan.
Jag köpte den för att det skulle löna sig i längden.
Om jag köper färdigmalet kaffe får jag kasta hälften för det hinner bli dåligt innan jag har använt allt.
Dessutom är ju nymalet kaffe bäst.
'

'
Däremot har jag haft en vattenkokare i över 15 år.
Har inte betalat många kronor för den.
Men den bara funkar.
Hur pålitlig som helst.
Dessutom är den ju blå ;-)
'
Så idag blir det en sväng till Vällingby för att köpa en ny kvarn.
Men den ska jag inte kosta på så mycket.
'
Är bara sååååå kaffesugen.
'
'

1 kommentar:

eva b sa...

I bland tror jag saker pajar för man alvänder dem för sällan! De "rostar" ihop...