måndag 17 augusti 2009

Uppåt väggarna



Jag är otroligt förtjust i vackra fasader.
Går alltid och tittar uppåt.
Försöker kika neråt emellanåt så jag inte trampar på eller i nåt olämpligt.
Det brukar oftast gå bra.
Jag blev extra facinerad av den här byggnaden...



...med sina tinnar och torn.
Snyggt renoverat och vackert med mönster i tegel.
Tegel är förövrigt mitt favoritmaterial.
Titta noga på stora bilden ovan!!
Ser du honom??

Klicka på bilderna så syns det bättre


Här är han i närbild.
Men vad gör han där?


Vem har kommit på ideen.
Jag blev alldeles uppslukad av detta fenomen.
Och förbryllad.
Förstår lixom inte riktigt varför.

Men det är ju gansk häftig.
Måste erkännas.
Jag gillar det.


En sfinx hängande ovanför ett apotek.
I Norge har privatiseringen av apoteken genomförts.
De heter olika men alltid med ordet Apotek i namnet.


Tiden sponras av H&M

Inga kommentarer: