tisdag 18 augusti 2009

YES I CAN...



Skärpning!!
Jag är bara tvungen att göra något drastiskt.
Få en spark där bak.
Jag vill och vill och vill.
Jag kan hela programmet.
Vet precis hur jag ska göra.
Men motivationen sviker gång efter gång.
Vågen har blivit mer och mer olycklig.
Idag tog jag steget fullt ut och gick till ViktVäktarna.

Det är inte första gången.
Har varit där förut.

Allra första gången 1996 gick det som på räls.
Och jag höll faktiskt vikten länge.
Jag började till och med jobba för VV.
Jag jobbade som konsulent i fyra år.
Ett bra sätt att tvinga sig att hålla vikten.
Man kan ju inte stå där och motivera andra när man inte grejar det själv.
Men så slutade jag röka.
Det gick ganska bra ett tag men sen började det sakta gå åt fel håll.
Och man blir ju inte yngre.
Med ålder blir det svårare.

På söndag ska jag på barndop.
Det blir första gången sen 70-talet som jag inte kommer in i min folkdräkt.
Klämde mig in i den på 17-mai i år med ett nödrop.
Nu har jag ökat med tre kilon till.
Så jag tänker inte ens prova den.
Vill inte utsätta mig för ett sånt nederlag.

Skyller på två veckor hemma hos mamma.
Någons fel är det.
Det kan ju absolut inte vara mitt fel.
Det måste vara nån som ger mig mat när jag inte ser på.

Men nu är det slut!!
Jag får säga som Obama.
YES WE CAN!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lämnade hela den där svängen bakom mig och bytte ut hela min kost mot LCHFkost.
Har aldrig mått bättre kroppsligt, förlorat eksem, mjäll, dålig mage, fått bättre hy och minskat cm och kg. Aldrig mer att jag äter kolhydrater mer..usch o fy.

Ragnvi sa...

Morning! Klart du kan! Och jag har alltid gillat VV...sköter man sig så mår man bra! Meeen...inte sköter jag mig....vågen har dammat igen!
Otroligt vackra fasader hos dig! Alltid lika roligt att titta på! Och jag läser att du varit ute o vandrat längs stock o sten...pust!
Kramen!
Ragnvi

Angel.Pearls sa...

Trist att inte komma i folkdräkten -jag skulle gärna äga en, men tyvärr inte..Småätande är min värsta fiende..har inte viktproblem men hatar när sötsakerna styr. Du är duktig som tar tag i det ordentligt..lycka till!! Kram//Eva

anne sa...

Klart att du kan! Bra att du kom iväg till VV, det blir annan press då!